Johtamisviestintä - Leadership Communication

  • Posted on: 15 October 2015
  • By: DrupalAdmin

Johtamisen ja esimietyön valmennuksia ja konsultointiprosesseja räätälöimme mm. seuraavista kokonaisuuksista:

Johda dialogilla

Yhdessä ajattelemisen taito on esimiestyön A ja O

  • Dialogia, keskustelua, vuorovaikutusta – mikä erottaa dialogin arkikeskustelusta?
  • Tavoitteet, tulos ja strategia – kovaa asiaa dialogin keinoin
  • Pohditaan, puhutaan ja puhistaan – jaettuja ajatuksia, yhteisiä merkityksiä
  • Käytäviltä ja kahvipöydistä tiimipalavereihin ja verkkoon – Dialogin areenat
  • Dialogi on luottamuksen kivijalka

Tunnista oma roolisi – Millainen on matka tietäjästä kuulijaksi

  • Uskallatko luopua asiantuntijan roolista?
  • Tunnistatko omat tulkintasi – kuuletko vai luuletko?
  • Anna tilaa ja odota
  • Puun ja kuoren välissä – johdon, asiakkaiden ja tiimin ristivedossa?
  • Törmäytä ja hämmästele

Dialogitaidot puntariin

  • ”Mikä sulle on tärkeetä?” – mennään keskustelun ytimeen
  • Puhutaan suoraan ja kiertelemättä – piiloagendat pois
  • Kysymyksessä on voimaa – dialogia edistävät kysymykset
  • Vastuu, toimenpiteet ja seuranta – puheesta toiminnaksi
  • Entä, jos pinna palaa?

Kriittiset tilanteet – haastavat hetket

  • Muutosvastarintaa vai epävarmuuden sietoa? – ihmetellään yhdessä
  • Työyhteisö konfliktissa – kuinka dialogi auttaa ristiriitatilanteissa?
  • Puheeksi ottamisen taidot – arvostava palaute ja puuttuminen
  • Monipaikkaisen, moniammatillisen ja monikulttuurisen tiimin dialogi

Taitavasti muutoksessa

  • Johda tiimin muutoskykyä
  • Muutoksessa viestinnän terve kasvaa ja lähiesimiehen rooli korostuu
  • Kuinka muutosviestiä rakennetaan?
  • Kolmen A:n peruspilarit
  • Kuinka kerron, ettei ole kerrottavaa?
  • Viestintä vaikeissa tilanteissa ja kriiseissä
  • Epävarmuuden sietokyky on esimiehen tärkein työkalu
  • Proaktiivinen viestintäote
  • Kriisitilanteiden tunneilmasto – esimiehen rooli ja tehtävät
  • Viestinnän systemaattisuus ja suunnitelmallisuus auttavat

Change Management

  • How to lead a resilient Team?
  • Understanding the Emotional Climate in Change
  • Building a Communication Strategy
  • Creating Forums for Dialogue

Coaching Team Performance

  • Looking at Team Leader’s Roles: are you a coach or a manager?
  • Encouraging and Supporting Competences
  • Constructive Feedback  and Coaching by Questions
  • Building Trust and Dialogue
  • Coaching a Virtual Team

Dialogue building

  • Thinking Together: Defining Dialogue
  • Core issues: Strategy, Goals and Profit – Using Dialogue to Lead your Business
  • Dialogue Skills – Listening, Giving Space and Facilitating discussions

Executive Board Communication

Coaching Sessions will address the communicational issues which will rise in observation and individual interviews

Väliotsikko: 
Esimies- ja johtamisviestintä